Què mengem?

A més del repartiment energètic, la varietat ha de formar part de l’alimentació diària, no només per facilitar la cobertura de les ingestes recomanades de nutrients, sinó també per evitar la monotonia i per fomentar l’aprenentatge d’uns bons hàbits alimentaris.
La presència dels diferents grups bàsics d’aliments, ben distribuïts al llarg del dia (d’una manera adequada segons les activitats que es desenvolupen durant la jornada), permetrà mantenir una alimentació equilibrada, completa i satisfactòria.
De vegades, a l’entorn familiar, els menús es basen, principalment, en les preferències
alimentàries dels infants, amb la finalitat d’agilitzar o fer menys feixuc el temps dedicat a l’àpat.                                                                                                                                                                                                                                                          

 La població en edat escolar està en una etapa important de desenvolupament i d’adquisició d’hàbits alimentaris amb incidència en el seu futur, i per això és convenient oferir un patró alimentari saludable. La cura dels aspectes gastronòmics, la inclusió de plats típics de la zona o també propis d’altres cultures, així com la promoció dels aliments locals i lligats a les diferents èpoques de l’any, aporten un gran valor afegit.

l’acceptació del menjar.
Els adults tenen un paper important a l’hora de determinar les preferències alimentàries dels petits, ja que tant aquestes com les aversions cap a aliments
determinats estan fortament condicionades pel context familiar. La clau és oferir una alimentació saludable als infants i donar bon exemple, ja que és
molt més fàcil que els nens tastin i acceptin els aliments que veuen menjar amb satisfacció als pares o als referents adults en general.